Wednesday, July 4, 2012

Dia

Ramai kwn2 aku tanya siapa dia?dia siapa?aku cuma mampu senyum jela..  Knpe diorg tnya? Sbb dlm henset aku pun aku save nama dia 'Dia'.. Pelik kn?mcm xda nama lain. Tp itula kenyataannya daripada aku save nama ultraman,superman mcm bdk2 lak kn? Em.. secara kasarnya boleh tau la dia ni mmg ssorg yg special bg aku..cewaahhh(pasang mode jiwang jap).. Secara jujurnya aku tak bersedia pun nk letak ssorg lelaki ni as a top priority aku walaupun aku dh pasang azam bila aku jejak kaki ke universiti aku akn anggap lelaki yg hadir dlm hidup aku time tu,aku akn cuba utk jd setia. Bkn selama ni aku jenis tak setia cuma ciri2 yg aku cari dlm diri ssorg lelaki tu xda so end up ktorg clash.. Sakit jiwa woooo clash bnyk kali msa zmn skola walaupun aku mmg nk berpisah..haha. Jejak ja kaki ke U aku jmpa kwn2 baru tp sorg pun aku x minat sbnrnya.. Ada ja yg hensem tp adala sbb2 nya aku x ska. Satney kalau mention aku kna pulau plak. Then ada la sorg mamat kelas aku ni ckp dia suka aku.haha..agak kelakar gak tp itu la hakikatnya. Mula2 aku fikir nk reject tp aku fikir why not bg dia peluang. So aku serahkan la hati aku dkt dia tp end up dia lak tinggalkan aku.. Damn.. Malas nk cita psl dia sbb mmg hilang mood ja sbb hati aku dh dimiliki oleh ssorg yg aku tak nk lpskn dia. Selagi dia x buang aku selagi tu aku akan stay. Dia x pnah wt aku bosan dgn dia. Walaupun dia bnyk tlg aku dr segi kewangan tp itu bukan 1 isu sbb aku x kisah pun kalau dia kaya atau x.. Dia biasa2 ja orgnya. 1st time aku jumpa dia aku ingat dia ni jenis seorg yg nerd, empty headed,perasan bagus dan mcm2 lg la. Kenapa aku fikir cmtu? Sbb dia dr UTP dan dah pasti dia jenis yg top scorer dan selama aku hidup, org2 cmni wt aku menyampah dgn diorg dgn gayanya yg sombong dan bongkak dan juga jenis memilih (tp kwn2 sekolah aku tu lain cita la sbb dulu aku jenis ska tido dlm kelas so kwn2 aku ni la ska gerak aku soh bgn dan mereka adalah dikalangan org yg scor gak). Ok..cukup2 la kutuk org2 cmni sbb bila fikir balik setiap org ada kelebihan masing2.aha. Back to the story psl dia. Walaupun mcm2 bnda negatif aku fikir psl dia dulu tp entah cna hati aku ni tergerak nk kejar dia. Maybe sbb nama dia adalah nama yg aku btol2 nk jmpa kot..hewhewhew. Masa awal2 knal tu tanggapan aku btol la psl dia sbb ley nmpk ciri2 tu dlm diri dia sbb manusia ni aku rasa paling ssh aku nk dpt.. Setahun aku tgu dia baru la aku dpt.. Setahun tu bg aku lama kot! takpala.. Agak terkejut gak sbnrnya bila tiba2 aku dpt dia. Mula2 aku dh letak target, dia ni mesti mampu tahan dgn aku paling lama pun 3 bulan ja tp ternyata aku salah. Kami masih bersama sampai skrg dan itu adalah satu perkara yg pelik. Dia ni mcm reflection bg diri aku. Apa jua aku buat pasti dia akn terfikir bnda yg sama. Pemikiran kami sama. Perangai sama dan bnyk lg la. Tapi dia ni versi pandai mya org la. Aku versi lembap pnya org. So kt situ la perbezaan kami.haha.. Bnyk benda kami argue,bnyk bnda kami gado tp still aku xley benci dia sbb dia jenis pandai memujuk. Seriusly aku jenis x mkn dgn pujukkan laki dulu tp skrg ni lain jdnya. Aku dpt rasakan pujukkan dia tu ikhlas dan x dibuat buat. Ada 5 perkara yang membuatkan aku bertahan dgn dia skrg.. Apa yg 5 tu?Yg 5 tu aku cari dlm diri ssorg lelaki yg aku nk.
KAWAN,SAHABAT,KEKASIH,ROLE MODEL dan  TENAGA PENGAJAR..haha.

KAWAN=knpa aku ckp dia kwn?sbb bila aku ssh dia bnyk tlg. Even psl keta aku pun deni pnah tlg. Kalau aku minx tlg dia pasti x akn tgl aku

SAHABAT=knpa dia sahabat?sbb bila aku sedih,gembira,marah,muram dia sentiasa ada dgn aku.

KEKASIH=knpa dia kekasih?sbb dia terima kekurangan aku padahal aku ni bkn la seorg yg lemah lembut,sopan atau baik.

ROLE MODEL=knpa dia role model? Bkn sbb bdn dia yg aku suka. Mksd aku, aku ni bnyk kekurangan. Bnyk bnda aku cuba capai tp x dpt tp apa jua bnda yg aku nk capai,dia dh capai so dlm erti kata lain mcm pembakar smgt dan contoh2 yg perlu ikot.. sng kata mcm idola la.

TENAGA PENGAJAR=aku bnyk bnda xtawu tp dia sudi ajar aku tanpa rasa bosan.

itu jela.. SEKIAN =)

0 comments:

Post a Comment