Sunday, July 15, 2012

Aku?Persatuan?Kawan?Semester akhir =(


Aku rse mna2 aku pegi aku tak kn dpt pengalaman mcm ni kecuali dlm persatuan. Walaupun aku tak contribute apa2 dlm persatuan sgt tp aku dpt mcm2 pengalaman sepanjang aku dlm persatuan. Perjalanan aku sbg ahli yg baru tamat baru sahaja bermula. Banyak yg perlu aku belajar dan diajar. Sebenarnya seronok berpersatuan kalau kita btol2 menghayati setiap majlis yg kita sertai dlm persatuan.Aku mula menyertai PSSCM semasa aku di semester 1 diploma. Pada ketika itu mmg aku sedang mencari seni bela diri sepanjang aku berjauhan dgn keluarga. Sepanjang pencarian tu aku tak tahu pun kewujudan silat cekak dan aku pun tak tahu apa itu silat cekak. Semasa aku dlm perjalanan pulang dari kuliah aku ada nmpk poster silat gayong. Mmg aku fikir kt universiti aku ni cuma ada silat gayong ja jadi aku ambil la no fon yg diorg letak kt poster tu tp tak sempat call la sbb bz dgn kuliah smpai mlm. Nk dijadikan cerita mlm lps aku balik dari kelas tu punya la penat,aku baring2 la atas katil. Mmg dh nk terlelap pun mata ni tapi tiba2 aku dgr ada org keuk pintu bilik. Rakan bilik aku yg bukak so aku biar jela. Aku terdengar la diorg promote silat cekak. Awalnya aku malas nk dgr la tp roomate aku ni tiba2 gerak aku ajak join silat. Aku pun mcm berbelah bahagi la nk msk ke tak nk sbb ptg tu aku dh decide nk no org yg aku amek ptg td tp roomate aku ni pnye la smgt suruh msk jadi aku suruh la akak ni cerita apa keistimewaan silat cekak. Akak tu pun cerita la dgn smgtnya. Aku tgk akak tu berpewatakkan lembut ja sbb suara dia pun lembut. Tingkah lakunya pun kita boleh tahu type org cmni cna. Sbnrnya takda kaitan pun. Saja ja nk cita psl akak tu sbb aku tertarik dgn cara dia bercakap.haha. Bila dh dgr penjelasan tu,aku pun daftar la dgn roomate aku tp bila time nk kena hantar borang pendaftaran,roomate aku lak taknak msk.. Ceh.. Maknanya aku kna g kelas silat sorg2 la ni? Layan kn aje la. Sedar tak sedar aku dh berada di semester 5 dan aku masih aktif gak la dlm persatuan. Mcm2 org aku knal. Mcm2 karenah ada so keseronokkan tu dtg bila dlm persatuan ni diorg terapkan nilai kekeluargaan. Jadi mereka2 ni semua la rakan2 seperjuangan ku dlm persatuan =)

                            Masa ni tgh standby nk wt demo. Hensem tak mereka ini?haha. Yg dpn 
                                   skali tu dh berpunya. Yg belakang masih kosong =p

                                Ini skuad demo wanita..hehe.. Sempat lagi bergambar..

                                                          Semua dah tak sabar =)

                                                                    Ni no komen..
 
Acara dh bermula





                                                      Ni bo aka Amirul syafiq =p









                         Selepas habis sesuatu majlis kami semua akan bersalaman =)















2 comments:

timzahrah said...

nad..ak syg ko..haha..sweet gile

Ros Merah said...

haha..sbb gmbr kau bnyk ea?=p

Post a Comment